Dlaczego warto komunikować
swoje wartości w biznesie?

Czas artykułu: 3-5 min.

Czym są wartości w biznesie? Dlaczego warto o nich mówić? Czy mają jakieś znaczenie w Internecie? Te i inne odpowiedzi znajdziesz poniżej! Ps. Bardzo się cieszę, że w końcu udało się reaktywować najnowsze wpisy, których w 2023 będzie nie mało!

sky

źródło fotografii: studio voyager

Czym są wartości w biznesie?

Gdybyśmy mogli porównać wartości marki, do wartości “życiowych” to tak naprawdę oznaczały by to samo, czyli wartości są to najważniejsze filary, które stanowią Nasz zbiór przekonań i są uporządkowane według stopnia ważności, od najbardziej do najmniej pożądanych. 

Naturalnym procesem jest też to, gdy wartości ulegają zmianom. Tak jak w życiu, zmieniamy się, dojrzewamy – tak samo Nasze marki ulegają pewnym zmianom, które często wynikają np. z dynamizmu, zmian społecznościowych, zmian na rynku globalnym, jakości, co raz to większej wiedzy, doświadczenia, lat na rynku, czy też zmian wewnątrz firmy. Czy jest to okej? Jasne! Gdybyśmy nie zmieniali tych wartości, trzymali się ich kurczowo od 10 lat – to tak naprawdę można by było zastanowić się nad tym, czy nasza marka nadal się rozwija, czy stoi w miejscu?

Dla przypomnienia: Wartości mogą dotyczyć sfery: społecznej, ekonomicznej, etycznej, politycznej itp.

Czy warto komunikować wartości w biznesie?

Oczywiście! W świecie wirtualnym istotnym czynnikiem, który wpływa na wybór “tej a nie innej marki” są m.in. właśnie wartości! Dlaczego? Ponieważ lubimy utożsamiać się z ludźmi, którzy mają podobne flow, co my. Lubimy wiedzieć, co jest dla nich w życiu ważne. Dostrzegamy wtedy wspólne tematy oraz język, dzięki któremu lepiej jest nam się komunikować. A to oznacza, że łatwiej wtedy jest np. sprzedać produkt konkretnej grupie albo zaoferować swoje usługi, wśród odbiorców. 

Bez komunikacji wartości, bardzo trudno jest utożsamić się z marką, poznać jej zamiary oraz po prostu zaufać. 

branding

źródło fotografii: daria obymaha

Jak możemy okazywać wartości w Internecie?

Sposobów jest mnóstwo! To mogą być zdjęcia, na których przedstawiasz swoje najważniejsze aspekty biznesowe np. środowisko. To mogą być wideo (ostatnie bardzo modne reels, shorts), a także wpisy blogowe, w których dzielisz się backstagem Twojej marki. Okay! Pierwsze kroki nigdy nie są łatwe, ale zacznij małymi krokami, a zobaczysz, że dzięki temu, zbudujesz naprawdę silną więź ze swoimi odbiorcami (tudzież klientami). 

Jeśli nie chcesz mówić o wartościach “dosłownie” możesz je okazywać poprzez ulubione wiersze, cytaty, fragmenty piosenki, obrazy – czyli przy pomocy wszystkich tych elementów, które są tak samo głośne, jak wypowiedziane słowa.

Podsumowując: okazywanie wartości ma o wiele więcej plusów, niż minusów! Dzięki wartościom, możemy dotrzeć do wymarzonych klientów i zbudować dochodowy biznes, a przecież zależy Ci na spełnieniu zawodowym, prawda? Dziękuję za wspólny czas przy latte! Do zobaczenia w kolejnym wpisie blogowym!

kawa

źródło fotografii: cottonbro studio

nie wiesz od czego zacząć?
chcesz zbudować silną markę?

Twoja przygoda z pięknym wizerunkiem zaczyna się właśnie teraz!

error: Copyright © by Studio z sercem - Karolina Postawa