Studio z sercem | Studio graficzne & Branding

ZAREZERWUJ WSPÓŁPRACĘ W LUTYM – MARCU, KLIKNIJ TUTAJ.

Jak uciszyć wewnętrznego krytyka?
Skorzystaj z podpowiedzi!

CZAS CZYTANIA ARTYKUŁU: 4 MINUTY

Czasami na drodze rozwoju marki, pojawiają się różne trudności. Jedną z nich wewnętrzny krytyk, który nie pozwala nam ruszyć na przód i sabotuje wszystkie działania. To głos, który komentuje oraz ocenia nasze codzienne poczynania, przy czym zawsze wyraża się o nich nieprzychylnie. Jak w takim razie poradzić sobie z takim wewnętrznym krytykiem, kiedy chcemy spełniać marzenia, o własnej marce? Jak uciszyć taki głos? Co może pomóc? Te i inne odpowiedzi, znajdziesz poniżej. Zapraszam!

Skąd bierze się taki głos?

Jak podają źródła wiedzy psychologicznej, wewnętrzny krytyk kształtuje się już na etapie wczesnego dzieciństwa. W zależności od tego, jak wiele krytyki doświadczyliśmy w dzieciństwie, na ile mu pozwalamy kontrolować nasze myśli – nasz wewnętrzny krytyk rozwija się bardziej lub mniej. 

Ale hej! Teraz jesteś dorosłą osobą i możesz zyskać pełną kontrolę, nad Twoją codziennością oraz (zwłaszcza) nad tym, co myślisz i czujesz. To, że jesteś spokojną osobą (na przykład) nie oznacza,
że możesz dać całkowite przyzwolenie takiemu głosowi! Możesz wziąć sprawy w swoje
ręce i zawalczyć o lepszą codzienność.

Jak poradzić sobie z wewnętrznym krytykiem?

Sposobów jest mnóstwo, ale to co najważniejsze, to znaleźć taki sposób, który będzie najlepszy dla nas. Metody bowiem, które sprawdzają się u innych, niekoniecznie mogą sprawdzić się u Ciebie, dlatego: poszukuj, odkrywaj, analizuj i badaj! Nie bój się korzystać z różnych źródeł sprawdzonej wiedzy, czy rozmawiać na te tematy z innymi Twórcami – finalnie, może okazać się, że macie wspólne spostrzeżenia oraz doświadczenia, które będą pięknym pretekstem, do rozwoju znajomości.

Po pierwsze: słoik sukcesów

Pierwsze metody, którymi chciałabym się podzielić polegają na wizualizacji oraz praktycznym sposobom, które mogą pomóc nam uciszyć takiego krytyka. Metoda słoika jest banalnie prosta, ale bardzo skuteczna, jeśli chodzi o “namacalne” efekty. Słoik sukcesów, to po prostu słoik, do którego wrzucamy karteczki, z rozpisanymi sukcesami. To mogą być sukcesy: zawodowe, biznesowe, prywatne. Warto, więc wyznaczyć sobie pewne ramy czasowe i kategorię sukcesów, które będziemy wrzucać do takiego słoiczka. Dodatkowo, taki moment możemy celebrować, niczym DAY SPA! Także zapal świeczki, przygotuj sobie najpiękniejszy długopis i kartkę, zaparz herbatkę, włącz ulubioną piosenkę. Z tego z mini praktykę wdzięczności i podziękuj za wszystkie doświadczenia, które spotykają Cię na drodze rozwoju biznesowego.

Magia celebrowania chwili sprawi, że będzie Ci się co raz bardziej chciało powracać do tej metody i nie będzie ona przymusem, a czymś przyjemnym. W gorszych momentach, sprawdzaj te karteczki, powracaj do nich – zobacz, ile udało Ci się osiągnąć! Masz dowód “czarno na białym”! Widzisz za mało karteczek? Hej! Jedna karteczka, to już ogromny sukces!

Po pierwsze: metoda 01 słoik sukcesów

Pierwsze metody, którymi chciałabym się podzielić polegają na wizualizacji oraz praktycznym sposobom, które mogą pomóc nam uciszyć takiego krytyka. Metoda słoika jest banalnie prosta, ale bardzo skuteczna, jeśli chodzi o “namacalne” efekty. Słoik sukcesów, to po prostu słoik, do którego wrzucamy karteczki, z rozpisanymi sukcesami. To mogą być sukcesy: zawodowe, biznesowe, prywatne. Warto, więc wyznaczyć sobie pewne ramy czasowe i kategorię sukcesów, które będziemy wrzucać do takiego słoiczka. Dodatkowo, taki moment możemy celebrować, niczym DAY SPA! Także zapal świeczki, przygotuj sobie najpiękniejszy długopis i kartkę, zaparz herbatkę, włącz ulubioną piosenkę. Z tego z mini praktykę wdzięczności i podziękuj za wszystkie doświadczenia, które spotykają Cię na drodze rozwoju biznesowego.

Magia celebrowania chwili sprawi, że będzie Ci się co raz bardziej chciało powracać do tej metody i nie będzie ona przymusem, a czymś przyjemnym. W gorszych momentach, sprawdzaj te karteczki, powracaj do nich – zobacz, ile udało Ci się osiągnąć! Masz dowód “czarno na białym”! Widzisz za mało karteczek? Hej! Jedna karteczka, to już ogromny sukces!

pexels-anais-ruiz-6303378

Źródło: Adobe Stock

Po drugie: metoda 02 wizualizacja roślinki

Nie wiem, czy ta metoda już istnieje, ale na pewno jest bardzo skuteczna, ponieważ obrazuje nasze sukcesy, w postaci roślinki, którą możemy oprawić na przykład w ramkę i powiesić w widocznym miejscu. Jak się zabrać za tą metodę? 

Do tej metody potrzebna jest wyłącznie kartka papieru, długopis i nasza wyobraźnia. Sekret polega na tym, że za każdym razem, gdy wydarzy się u Ciebie jakiś sukces, znowu dowolna kategoria, to dorysowujesz pojedynczy element roślinki, na przykład listek, płatek czy łodygę i podpisujesz nazwą tego sukcesu, na przykład: awans, nowe auto, nowa praca, nowe biuro itp. 

Wyznacz sobie ramy czasowe dla takiej metody, na przykład koniec roku. Na koniec roku powinna powstać roślinka sukcesów, tzw. “sukcesja”, która jest przepięknym symbolem Twojego rozwoju. Dlatego, warto tutaj wspomnieć o tym, że te elementy, możesz rozpisywać co miesiąc, dwa, ponieważ celem tej metody, jest zebranie wszystkich sukcesów w całość i podsumowanie ich, dopiero na koniec roku. W ten sposób zobaczysz, ile dobrego udało Ci się osiągnąć w ciągu roku! A taki krytyk, nie będzie miał do czego się przyczepić.

Po trzecie: dialog

Nie ma to, jak rozmowa face to face, czyli prościej mówiąc, rozmowa z twoim wewnętrznym krytykiem. Ale jak to zrobić? Możesz nawiązać z nim dialog i odszukać źródło, na przykład poprzez pisanie w dzienniku. Zadawaj mu pytania, dopytuj. To mogą być na początek proste pytania typu: dlaczego nie wierzę w siebie? Dlaczego nie jestem pewna siebie swoich umiejętności? Dlaczego czuję smutek? 

Rozmawiaj z nim, jak z najlepszym przyjacielem na świecie. Gdy mówi “jesteś do niczego, tak jak twoja marka”, odpowiadaj “jestem świetna w wielu rzeczach, prowadzę biznes od roku i wiele rzeczy, dopiero się uczę, co nie czyni mnie gorszą od innych”. Wewnętrzny krytyk lubi słyszeć Twoje odpowiedzi, bo sprawdza, na ile może sobie pozwolić. Także nie poddawaj się! Konfrontuj wszystkie myśli, a zobaczysz, że z czasem ten głos będzie cichszy i nawet znacznie sympatyczniejszy.

Tulipan:

wartości: elegancja, luksus, jakość
cechy: delikatność, subtelność, rozwaga, cierpliwość komunikacja: zamknięta, dyskretna, tajemnicza

Kojarzą się z elegancją i subtelnością. Mogą być idealne dla marek, które chcą przekazać wrażenie luksusu i elegancji, ale jednocześnie pozostać subtelne. To też idealne kwiaty, dla marek o cechach wiosennych!

Bądź na bieżąco!

Dołącz do Newslettera Studio z Sercem
i otrzymuj inspirujące listy!

Budowanie marki online to proces, który wymaga czasu, zaangażowania i samoświadomości. Pamiętaj o tym, że kluczową cechą silnej marki jest autentyczność. Bądź sobą zarówno online, jak i offline - po prostu!

20220603_101701

AUTOR TEKSTU: KAROLINA POSTAWA

Podobał Ci się artykuł? Zostań
ze mną na dłużej!

POPRZEDNI ARTYKUŁ: JAKIM KWIATEM JEST TWOJA MARKA? SPRAWDŹ!

NASTĘPNY ARTYKUŁ: Sztuka bycia online, czyli jak mądrze korzystać z SM?

E-MAIL:

kontakt@studiozsercem.pl

GODZINY PRACY STUDIA:

Poniedziałek – Piątek: 9-17 | Sobota – Niedziela: nieczynne

BLOG

SKLEP ONLINE

NEWSLETTER

CENNIK 2023

POLITYKA PRYWATNOŚCI

REGULAMIN

ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ:

STARGARD / SZCZECIN / ONLINE CAŁA POLSKA

Twoja przygoda z pięknym wizerunkiem zaczyna się… Teraz!

error: Copyright © by Studio z sercem - Karolina Postawa
Twój koszyk ✨0
Brak produktów w koszyku...
Kontynuuj zakupy
0