CZAS CZYTANIA ARTYKUŁU: 2 MINUTY
I stało się – witaj, Grudniu! Dla niektórych to czas wielkich porządków firmowych, dla innych okres intensywnego planowania, a dla jeszcze innych oba te aspekty. Ale jak właściwie przygotować się do takich działań? Jak sprawić, by firma była gotowa na krótką przerwę? W tym artykule podzielę się z Tobą sprawdzonymi pomysłami.
Czego dowiesz się z tego wpisu?
Autoresponder to nieoceniona pomoc podczas działań online. Doskonale sprawdzi się zarówno w trakcie intensywnej pracy, gdy nie mamy czasu na odpowiadanie na wiadomości, jak i w przypadku planowanego dłuższego urlopu. W zależności od tego, gdzie masz ustawioną pocztę firmową, warto skonfigurować autoresponder z krótkim powitaniem oraz informacją o naszej niedostępności (daty od-do) oraz obiecać kontakt po powrocie. That’s it! Teraz możemy być spokojni, że nasze wiadomości są odpowiednio obsługiwane.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, nie zapominaj o automatycznych aktualizacjach zamówień oraz o tym, aby upewnić się, że wszystkie obiecane zamówienia opuszczają Twoją firmę. Warto informować na swoich mediach społecznościowych oraz w newsletterze, do kiedy można złożyć zamówienie, aby produkt dotarł przed świętami. Dzięki temu możemy być pewni, że skutecznie poinformowaliśmy wszystkich klientów, eliminując wyrzuty sumienia.
Wyskakujący POP-up na stronie może kojarzyć się wszystkim z nachalnym informowaniem o ‘bzdurach’, ale dla mnie to świetne miejsce dla zapominalskich 🙂 Nie wahaj się go ustawić i przypomnieć, do kiedy trwa przerwa.
Czas płynie, a pod wpływem różnych emocji łatwo zapomnieć o ważnych zobowiązaniach. Przykładem może być np. 27 grudnia, kiedy to po przerwie powinniśmy przesłać obiecaną ofertę lub zamówienie. Zgrozo! O nie… W takiej sytuacji świetnym rozwiązaniem jest przygotowanie listy ostatnich maili oraz tematów, tak aby po powrocie do pracy móc łatwo do nich wrócić, bez konieczności zastanawiania się ‘czy o wszystkim pamiętam’. Jeżeli lubisz tradycyjne zapiski, możesz przygotować taką listę w ulubionym notesie, a jeżeli bliżej Ci do nowoczesnych arkuszy, to polecam platformę Asanę albo Google Documents, w których bezproblemowo przygotujesz najważniejsze informacje.
I na koniec, pamiętaj, że grudzień to również czas dla Ciebie i Twojej regeneracji. Spędź ten okres tak, jak tylko pragniesz. I nie sprawdzaj non stop wiadomości oraz smsów, ponieważ przerwa… To przerwa 🙂 I każdy to uszanuje.
Dołącz do Newslettera Studio z Sercem i otrzymuj inspirujące listy!
Mam nadzieję, że ten krótki artykuł okazał się dla Ciebie pomocny! Życzę Ci wspaniałego Grudnia.
AUTORKA TEKSTU: KAROLINA POSTAWA
POPRZEDNI ARTYKUŁ: JAK PRZYGOTOWAĆ MARKĘ NA ŚWIĄTECZNY CZAS?
NASTĘPNY ARTYKUŁ: MARKA Z SERCEM, CZLI WŁAŚCIWIE JAKA?
E-MAIL:
kontakt@studiozsercem.pl
GODZINY PRACY STUDIA:
Poniedziałek – Piątek: 9-17 | Sobota – Niedziela: nieczynne
BLOG
SKLEP ONLINE
NEWSLETTER
CENNIK 2023
POLITYKA PRYWATNOŚCI
REGULAMIN