Studio z sercem | Studio graficzne & branding

studio z sercem

Jak zbudować silną markę?

CZAS ARTYKUŁU

 3-5 min.

Czy zbudowanie silnej marki jest możliwe? Co zrobić, aby marka była rzeczywiście silna? A może to kwestia osobowości? W tym wpisie dowiesz się, co właściwie znaczy termin “silna marka” i co przychodzi mi na myśl o takiej marce.

marka osobista

Po pierwsze: pomysł

Na samym początku zastanów się, co takiego chcesz przedstawić światu i Twoim odbiorcom? Jakie to będą produkty? Co będziesz oferować innym? Wypisz wszystko na kartce, a następnie zastanów się, jak możesz wyróżnić się z tłumu i dlaczego, gdy ktoś będzie przyglądał się twojej ofercie lub produktom, ma wybrać właśnie Ciebie? Jeśli np. chcesz sprzedawać ubrania z tzw. “drugiej ręki”, to zaakcentuj to! Pokaż, że ważne jest dla Ciebie środowisko oraz działania pro-środowiskowe. Co robi Twoja marka dla środowiska, jak dbasz o detale marki, aby były w pełni naturalne i dobre dla środowiska? Te pytania mogą Ci pomóc:

Co dobrego wnosi moja marka, w życie innych ludzi? Jak pomaga moim klientom / odbiorcom? Czy … (uspokaja / motywuje / inspiruje )?

Jakie umiejętności / produkty / oferta mogą rozwiązać problemy klientów?

Jakie działania sprawią, że inni zmienią swoje nawyki na lepsze? Na przykład usługi psychologiczne – dbanie o swój umysł tak samo, jak o ciało.

Po drugie: budowanie świadomości

Uwielbiam to słowo! Wiesz dlaczego? Ponieważ w dzisiejszych czasach, przepełnionych mnóstwem marek, towarów i usług, budowanie świadomości o marce jest pstryczkiem, który wyróżni ją na tle innych. Dlaczego? Gdyż taka wiedza jest naprawdę cenna dla odbiorcy! Dzięki niej, może utożsamić się z twoją marką, a finalnie stać się jej wiernym fanem! Twoim zadaniem jest pokazać światu, po co istnieje Twoja marka i po co robisz, to co robisz. Nie ma nic lepszego, jak historie innych! Szczególnie te, które kończą się happy endem czyt. sukcesem autora. Dlatego postaraj się o takie budowanie świadomości, na swoich profilach oraz stronach internetowych. To, co może Ci w tym pomóc to:

wiedza o misji, wizji i wartościach Twojej firmy – bez tego ani rusz!

wiedza o tym, dlaczego “moja marka istnieje?”

dla kogo twoja marka jest dedykowana i jak może pomóc klientom

Po trzecie: spójny wizerunek

Gdy zadbasz o te wszystkie elementy, o których wspomniałam powyżej, czas na estetyczny wizerunek dla twojej marki. Nie oszukujmy się, brzydkie szaty graficzne są okej, ale szybko zniechęcają klientów. Bywa i tak, że powodują stres, napięcie, niewiadome emocje związane z złością, frustracją, a po co takie emocje dostarczać innym, gdy dookoła tyle się dzieje? Nie musisz zaczynać oczywiście od logo i inwestować miliony w nową oprawę! To, co możesz zrobić to:

-po pierwsze: edukować się, jako Przedsiębiorca.

-po drugie: rozwijać się, jeśli zależy Ci na wyższym poziomie swojego biznesu.

Możesz w pierwszej kolejności postawić na estetyczne zdjęcia, spójne kolory oraz czytelne fonty. Oprócz tego warto od czasu do czasu zainwestować w pomoce naukowe: ebooki, kursy, warsztaty, studia podyplomowe, kursy online. W studio z sercem oferuje pakiet identyfikacji dla marki, gdzie budujemy całą oprawę wizualną dla twojej marki i nie koniecznie jest to logo! 🙂

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

  • pamiętaj o autentyczności w Internecie, a szczególnie na swoich profilach społecznościowych,
  • wybieraj mądrze działania, które są zgodne z Twoją marką,
  • zadbaj o estetyczne detale twojej marki,
  • stosuj czytelne fonty oraz spójne kolory, im mniej – tym lepiej!
  • weź pod uwagę grupę docelową twojej marki – skup się na przekazie, tonie marki oraz języku korzyści.

marka osobista

Zbudowanie silnej marki jest możliwe! Oczywiście nie ma magicznych różdżek, co w cudowny sposób wyczarują dochodowe marki, w kilka sekund. Istnieją legendy, że istnieją takie marki, ale zapewniam Cię, że silna marka, to nie kwestia pięknych, magicznych zaklęć. Najgorszą rzeczą, którą możesz zrobić, to czekać, aż marka sama nabierze siły i pozostawisz jej losy samej-sobie. 

Zadbaj o swoją markę, od pierwszych dni jej istnienia, a odwdzięczy się tym samym! Buduj autentyczną, wiarygodną komunikację, opartą na silnej misji, wartościach oraz twojej wizji!