MARKA Z SERCEM, CZYLI JAKA?
Czas artykułu: 3-5 min.
Zastanawiasz się, jak to możliwe, że jedne marki odnoszą sukces podczas, gdy inne są wręcz niewidzialne dla odbiorców? Co sprawia, że dana marka przyciąga odbiorców, a inna wręcz odpycha? Na te oraz pozostałe pytania, odpowiadam w tym wpisie! Zapraszam na kawkę i nowy wpis na blogu!
Zacznijmy od tego, po co w ogóle zawracać tym sobie głowę?
Po pierwsze, jeśli przyjrzymy się rynku światowemu, ile marek istnieje lokalnie oraz w przestrzeni wirtualnej, to mimo trudności i różnych utrudnień, to nadal istnieje mnóstwo biznesów, które by wyróżnić się w tłumie, muszą stworzyć wyjątkową atmosferę wokół swojej marki i zaplanować autorskie działania.
Jeżeli, więc zależy Ci na dotarciu do wymarzonych klientów, wyróżnieniu się na rynku, dobrej opinii to… Te elementy, są z pewnością bardzo ważne, gdy mówimy o Brandingu. Ale… Jak osiągnąć taki rezultat? Co sprawia, że jedne marki kochamy, a inny wręcz chcemy wyrzucić z pamięci?
Po pierwsze: komunikacja & ton marki
Nie sztuką jest powiedzieć, na filmiku sprzedażowym do klientów “Witam Państwa”. Zgadzasz się, prawda? Ten zwrot jest w ogóle bardzo ogólnikowy i trudno powiedzieć, co jest mi nim takiego wyjątkowego.
Nie jest też dopasowany na pewno do konkretnej grupy docelowej. I szkoda! Dopasowany język oraz styl komunikacji, umożliwia utożsamienie się z marką, czyli: zrozumienie jej przekazu, wartości, misji – a w końcu też odbiorcy, zaczynają słuchać, co masz do przekazania. Stąd dopracowanie języka oraz stylu komunikacji jest szalenie ważne.
Do zrobienia: stwórz wyjątkowy ton marki & komunikację, dostosowaną do swoich klientów / odbiorców.
źródło fotografii: Valeria Miller
Po drugie: autorskie działania & metody
Na rynku istnieje mnóstwo podobnych ofert & produktów i tak naprawdę większość z nich są bardzo zbliżone. Manicure hybrydowy, sesja dla par, ceramika – ale to, co pozwala wyróżnić się w tłumie, to stworzenie autorskiej oferty / metody, dzięki którym te, a nie inne usługi, będą bardzo wyjątkowe.
To może być sposób przedstawienia oferty, to może być wyjątkowa komunikacja, która wyróżnia się na tle konkurencji. Manicure hybrydowy możesz wzbogacić o broszurkę z rytuałami spa do domu, sesję dla par możesz wzbogacić o piękny album, z wyjątkowym listem z tego dnia – pomyśl, co może być Twoją wisienką takiej oferty i stwórz szytą na miarę ofertę, dopasowaną do Twoich klientów.
Do zrobienia: zaplanowanie autorskich metod oraz rozwiązań dla klientów.
Po trzecie: misja oraz cel marki
Dlaczego Twoja marka istnieje na rynku? Dlaczego klient ma skorzystać z Twojej oferty? Co w niej takiego wyjątkowego? Jeśli masz już taką autorską metodę, to teraz zastanów się, po co klient ma z niej skorzystać? Co dobrego wniesie w jego życie? Czy np. będzie to więcej czasu, radości, spokoju, zdrowia, energii, organizacji? Co będzie tym “więcej”? Wierzę, że znasz już tę odpowiedź! Teraz czas, by poznali ją Twoi klienci!
Do zrobienia: przeanalizowanie, dlaczego moja oferta jest wyjątkowa i jaki problem rozwiązuje?
ps. Jeśli potrzebujesz konkretnych plansz, do rozpisania takich elementów, skorzystaj z gotowego produktu studia z sercem, w którym rozpisałam szereg takich arkuszy, dla Ciebie i Twojej marki.
Po czwarte: wyjątkowa oprawa
Ostatnio zastanawiałam się, jakich zapytań nie lubię najbardziej i jest to na pewno pytanie, typu “ile kosztuje taka ulotka?”. To tak, jakby zapytać “ile kosztuje zrobienie, tylko jednej ręki manicure?” – oprawa to nie tylko piękne logo, ale również przemyślane działania i detale, które tworzą spójną całość. To mogą być opakowania i wysyłka produktów, spójna oferta, którą przedstawisz w świecie wirtualnym oraz lokalnym, czy też przepiękne materiały do optymalizacji działań, estetyczne projekty do prezentacji produktów / szkoleń / sprzedaży…
Jeśli potrzebujesz takich kompleksowych usług, w studio z sercem dbam o wszystkie detale dotyczące wizerunku marki. Media społecznościowe, zdjęcia, profile i wiele, wiele innych cudnych rzeczy, dla Ciebie i Twojej marki! Jeżeli nie czujesz się pewnie w swoich działaniach, masz wrażenie, że non stop zmieniasz styl i nie docierasz do wymarzonych klientów, to z pewnością warto rozważyć usługi wizerunku graficznego oraz konsultacji, która pozwoli Ci zapanować nad zaplanowaniem działań, które de facto są bardzo ważne.
Podsumowując: marka z sercem, to nie tylko piękne produkty i usługi. To wszystkie detale, które składają się w jedną, harmonijną całość. Jeżeli chcemy, by nasza marka, rozwinęła skrzydła i docierała do większej liczby odbiorców, te propozycje działań mogą okazać się pomocne. A poza tym! Nie ma nic piękniejszego, niż marka, która jest nie tylko dla biznesu, ale wielu, innych pomocnych aspektów.
Dziękuję za Twój czas, przy wspólnej latte! Do zobaczenia w kolejnym wpisie!
źródło fotografii: cottonbro studio
nie wiesz od czego zacząć?
chcesz zbudować silną markę?
Twoja przygoda z pięknym wizerunkiem zaczyna się właśnie teraz!